سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گله بی پرده (دلنوشته) - Note Heart
سفارش تبلیغ
صبا ویژن


Note Heart


 

آقا ولم کن، من دیگه رای نمی دم. مگه زوره! من اصلاَ هیچ اعتمادی به بزها ندارم. چند بار سرمون کلاه میذارین.

اول که بزها سر کار اومدند ما فکر می کردیم بزها حیوانات قانعی هستند و به نون خشک هم راضی هستند. رفتیم یک آری توی همه پرسی گله گوسفند ها دادیم. من چه می دونستم! بز بزرگ و پیر به همه مون وعده کاه و یونجه مجانی، آب مجانی، برق مجانی، کوفت مجانی...داده بود.

فکر می کردیم توی طویله دراز می کشیم و پنج تا پامون رو! هوا می کنیم و تخت می خوابیم و ماه به ماه حقوق مون رو میدن. فقط خیالی باطل بود. اکثریت وضعشون بد نبود و پس اندازی داشتند و برای خودشون کمی دنبه ذخیره داشتند.

دلم از این گله خیلی پره. از کجاش بگم. از صبح تا شب فکر و ذهنشون فقط شکم و زیر شکمشونه، کار دیگه که ندارند. فقط این دو عامل باعث می شه که از جاشون تکون بخورند. هر غلطی هم می کنند می یان یواشکی به هم با افتخار تعریف می کنند!! اگه خوبه چرا یواشکی بیخ گوش هم میگین ولی اگه بـَده ، چرا اصلا انجامش میدین؟

فرایض و اصول مسخره ای دارند که بزها برای اونا تعریف کرده اند. اینجاش جالبه که این اصول فقط برای ما لازم الاجرایه و اونا با وعده های تو خالی و سر خرمنی سر ما رو کلاه میذارن و توی دنیای دیگه پاداش کارهای مثلا خوبمون رو میدن! نقد بی نقد همه اش نسیه! ولی خودشون هر جا که به نفعشون باشه این اصول رو با کلی آب و تاب و ظاهر سازی بیشتر رعایت می کنند ولی اگه جای دیگه با منافعشون درتناقض باشه خیلی راحت با کلاه شرعی دورش می زنند، به همین راحتی!!

واقعا مسخره است. یک روز همه شون جمع میشن یک جا کلی گریه می کنند و عزاداری می کنند. باز فرداش از دوباره خوشحالی می کنند و مثلا عید میشه و الکی خوش بازی در می یارن.

وقت جنگ و بدبختی هم که باشه، اولین گروه های فدایی بچه های ما هستند. کارهای سخت از قبیل سخنرانی و پشت جبهه بودن دست خودشونه و شهادت و از این قبیل پاداش ها که نسیه هست رو با کمال میل به ما تقدیم می کنند و از حق خودشون صرف نظر می کنند!

اصول زندگی که اونا تبلیغ می کنند دوری جستن از مادیات و مال و منال دنیایه. خب قبول ولی وقتی حساب بانکی و ملک و اموال اونا رو بفهمی مخت سوت می کشه. همیشه همین طور بوده هر چی بد بختی بوده مال گوسفندها بوده.

من نمیخوام گوسفند باشم...


ثبت شده در جمعه 91/10/15 ساعت 12:58 عصر توسط مخاطب خاص نظرات شما () |


Design By : AMiR _ 2014